Pechhulp bij autohuur
Daar sta je dan naast je kapotte huurauto tijdens je welverdiende vakantie… Wat een pech! Je zit er natuurlijk absoluut niet op te wachten en wij hopen ook van harte dat het je niet overkomt. Maar toch kán het gebeuren. Gelukkig hoef je je geen zorgen te maken, want pechhulp is bij Sunny Cars standaard inbegrepen. We leggen het je uit.
Is pechhulp standaard inbegrepen op jouw autohuurbestemming?
Huur je je auto bij Sunny Cars, dan weet je je geen zorgen hoeft te maken. Niet vooraf, niet tijdens en ook niet achteraf. Ideaal! Niet alleen zijn al je verzekeringen inbegrepen, óók pechhulp is standaard onderdeel van onze all-in formule. Een geruststellende gedachte. Elke lokale wagenparkaanbieder heeft een telefoonnummer dat je mag bellen bij pech onderweg.
Is pechhulp in een ander land ook inbegrepen?
Tijdens je vakantie kun je met de huurauto alle kanten op. In plaats van alleen jouw vakantiebestemming te verkennen, kun je bijvoorbeeld ook de grens over naar het buurland. Maar houd er rekening mee dat het niet zomaar is toegestaan om een grensoverschrijding te maken met je huurauto. In de meeste gevallen moet dit eerst worden aangevraagd. Waarom? Zodat wij en de lokale wagenparkaanbieder ervoor kunnen zorgen dat je ook in het buurland goed verzekerd rondrijdt én dat je wordt voorzien van pechhulp indien dit nodig is. In de huurvoorwaarden lees je altijd meer over het maken van een grensoverschrijding.
Wat moet je doen als je pech hebt met de huurauto?
Allereerst: blijf rustig, er is geen reden tot stress of paniek. Pak je lokale huurcontract en telefoon erbij en bel de lokale wagenparkaanbieder. Het telefoonnummer vind je op je lokale contract. Bel dus niet naar de lokale wegenwacht, want deze kosten worden niet vergoed! De lokale wagenparkaanbieder probeert je op weg te helpen en stuurt indien nodig een monteur. In sommige gevallen is het mogelijk om het probleem telefonisch op te lossen of kan de assistentie je na een simpele actie weer de weg op helpen. Is een reparatie op locatie niet mogelijk? Dan kan het zijn dat je huurauto weggesleept moet worden en dat je een vervangende huurauto moet ophalen. Afhankelijk van het mankement worden de kosten door ons óf door de wagenparkaanbieder ter plaatse vergoed. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de kosten aan jou worden doorbelast, maar daarna kun je dit bij ons declareren via het online schadeformulier.
Hoe zit het met sleepkosten bij pechhulp?
Heel logisch dat je je afvraagt hoe het precies zit met de sleepkosten. We leggen het je graag uit! Bij Sunny Cars huur je altijd all-in, zelfs sleepkosten zijn inbegrepen. Dus start je auto niet meer of heb je een technisch mankement, geen zorgen! Zolang je je netjes aan de regels houdt, hoef jij je geen zorgen te maken over de kosten (tenzij je zelf een ernstige verkeersovertreding hebt begaan, maar dat is best logisch...)
De kosten kun je bij ons indienen voor een vergoeding. Jij draait dus niet op voor de kosten, maar schiet het alleen even voor. Wij zorgen er na jouw vakantie voor dat je het geld in de zesde versnelling weer terug op je rekening krijgt.
Heb je ter plaatse een extra verzekering nodig voor pechhulp?
Je hebt geen extra verzekering nodig voor pechhulp. Dit is gewoon standaard inbegrepen in jouw all-in autohuur. Fijn idee! Dus wordt er ter plaatse een Roadside Assistance (RSA), Roadside service plan (RSP) of Roadside service net (RSN) aangeboden? Dan kun je daar vriendelijk voor bedanken. Sluit je dit af, dan krijg je een vergoeding als je bijvoorbeeld je lampen laat branden, met je autosleutels het zwembad in springt of je sleutel in het slot laat zitten. Maar of je dit echt nodig hebt is maar de vraag…