Alles over het wijzigen van je autohuur

Vakantieplannen kunnen veranderen. Dat snappen wij goed. En juist daarom kun je bij ons je reservering gemakkelijk wijzigen. Tot 24 uur voor huuraanvang kun je de huurperiode, ophaaltijd, autocategorie, bestuurdersnaam, accessoires en extra services altijd aanpassen. Prettig idee toch?

Hoe kun je je reservering wijzigen?

Wijzigen is bij ons hartstikke simpel:

  • Het makkelijkst is het om per e-mail jouw wensen door te geven. Stuur een mailtje naar reservation@sunnycars.nl, vermeld je reserveringsnummer en geef aan wat je wil wijzigen. Onze autohuurexperts bekijken de mogelijkheden en nemen vervolgens contact met je op of passen de reservering voor je aan
  • Haal je de huurauto binnen 3 dagen al op maar wil je nog iets aanpassen? Neem dan even telefonisch contact met ons op om je wijziging door te geven
  • Je vluchttijden wijzigen kan je eenvoudig zelf doorgeven in je My Sunny omgeving!

Zijn er kosten voor het wijzigen van een reservering?

Wil je iets veranderen aan je reservering? Dat kan tot 24 uur voor huuraanvang. Je betaalt hiervoor geen aparte wijzigingskosten, maar een wijziging kan wel leiden tot een prijsverschil. Wanneer de huurauto in de tussentijd duurder is geworden betaal je de huursom waarvoor de auto op het moment van wijzigen wordt aangeboden. Is de huursom lager dan je originele boeking, dan betaal je dus ook minder. Dit geldt voor bijna alle type wijzigingen in de reservering zoals de naam van de hoofdbestuurder, de huurdata, de categorie auto of de bestemming.

 

Wijzigen van je reservering? Zo geregeld!

Hoe kun je de (naam van de) hoofdbestuurder wijzigen?

Oeps, heb je bij het maken van de reservering niet de officiële naam volgens paspoort doorgegeven? Of wil je iemand anders als hoofdbestuurder opgeven omdat die persoon een creditcard heeft en daarmee de waarborg kan voldoen? Geen probleem, de naam van de hoofdbestuurder kun je in de meeste gevallen wijzigen tot 24 uur voor huuraanvang. Stuur een e-mail met je reserveringsnummer en de voor- en achternaam zoals vermeld in het paspoort van de nieuwe hoofdbestuurder naar reservation@sunnycars.nl en we maken het voor je in orde! Gaat je reservering binnen 3 dagen in? Neem dan even telefonisch contact met ons op.

Vluchtgegevens doorgeven of wijzigen?

Waren bij het maken van je reservering de vluchtgegevens nog niet bekend? Of zijn de vluchttijden of het vluchtnummer veranderd? Deze wijziging kun je zelf doorgeven via jouw My Booking of My Sunny omgeving. Je vindt de link naar jouw persoonlijke My Booking of My Sunny omgeving in je bevestigingsmail.

Wil je de huurdata wijzigen?

Heb je een reservering maar zijn je plannen gewijzigd en wil je de huurauto een aantal dagen eerder op te halen of juist een paar dagen later inleveren? Regelen we graag voor je!  Stuur een e-mail met je reserveringsnummer en de gewenste nieuwe huurdata en tijden naar reservation@sunnycars.nl en we maken het voor je in orde! Gaat je reservering binnen 3 dagen in? Neem dan even telefonisch contact met ons op.

Rijd je al in de auto en wil je die langer houden? Je leest hieronder hoe dat in zijn werk gaat.  

Een andere categorie huurauto reserveren?

Wil je tóch een huurauto uit een hogere categorie? Of had je een grote huurauto gereserveerd, maar kies je liever voor een wat kleinere categorie vanwege de smalle straatjes op je vakantiebestemming? Geen probleem.  Stuur een e-mail met je reserveringsnummer en de gewenste huurauto naar reservation@sunnycars.nl en we maken het voor je in orde! Gaat je reservering binnen 3 dagen in? Bel dan even met onze autohuurexperts zodat ze direct de mogelijkheden met je kunnen doornemen en we snel kunnen schakelen om de nieuwe reservering in orde te maken. 

Een kinderzitje of GPS bijboeken?

Wil je na het maken van je reservering toch nog graag accessoires boeken, zoals een GPS of een kinderzitje? Ook dit is naderhand nog te regelen. In de specifieke huurvoorwaarden bij je voucher zie je de mogelijke accessoires en de kosten hiervoor. Wil je een accessoire toevoegen aan je reservering? Stuur een e-mail met je reserveringsnummer en de gewenste accessoire naar reservation@sunnycars.nl en we maken het voor je in orde! Gaat je reservering binnen 3 dagen in? Neem dan even telefonisch contact met ons op.

Let op: wanneer je hebt gekozen voor de service Contactloos Ophalen dan kunnen we helaas geen accessoires voor je toevoegen aan de reservering. De sleutels worden dan via een automaat uitgegeven zonder menselijk contact. Maak je gebruik van de service Contactloos Ophalen maar wil je toch een accessoire reserveren? Dan moeten we de reservering bij een andere lokale verhuurpartner onderbrengen. Hierdoor zal de huursom van de auto wijzigen.

Wil je de bestemming wijzigen?

Soms wijzigen je plannen en wil je de huurauto op een andere luchthaven ophalen. Of zelfs in een ander land. Ook dat is geen enkel probleem! Neem alvast een kijkje op onze website naar het aanbod op je nieuwe bestemming zodat je een idee hebt van de beschikbare huurauto's. Weet je wat je wil? Stuur dan een e-mail met je reserveringsnummer en de gewenste nieuwe bestemming, huurauto en tijden naar reservation@sunnycars.nl en we maken het voor je in orde! Wil je liever even telefonisch contact om de opties te bespreken? Onze autohuurexperts helpen je graag! 

Tot wanneer kun je een reservering wijzigen?

Vanaf het moment dat je de reservering gemaakt hebt tot 24 uur voordat je de huurauto ophaalt kun je een wijziging aan ons doorgeven. De wijziging is natuurlijk wel onder voorbehoud van beschikbaarheid. Zodra we jouw verzoek ontvangen gaan we meteen voor je aan de slag en bekijken de mogelijkheden.

De huurperiode verlengen terwijl je al in de huurauto rijdt?

Denk je op je vakantiebestemming: wat zou het fijn zijn om nog een paar dagen langer in deze auto te rijden? Soms is een verlenging van de huurperiode mogelijk. In de specifieke huurvoorwaarden bij je voucher lees je of dit bij jouw reservering is toegestaan. Kijk hiervoor onder het kopje ''Belangrijke huurinformatie''. Daar staat ook hoe je de verlenging kunt regelen: soms kun je zelf een nieuwe reservering op onze website maken en soms loopt de verlenging via ons. In dat geval kun je tijdens kantooruren contact opnemen via het noodnummer zodat we je direct kunnen helpen. Zorg dat je de verlenging uiterlijk 24 uur voor het einde van het huurcontract én binnen de openingstijden van onze afdeling Costumer Service bij ons aanvraagt.

Goed om te weten: wanneer de verlenging mogelijk is moet je vaak wel nog even langs de verhuurlocatie rijden om het huurcontract opnieuw te tekenen. 

Toch annuleren?

Zit een wijziging er niet in en moet je reservering annuleren? Dat vinden we natuurlijk jammer maar ook een annulering is zo geregeld.

Misschien ook interessant voor jou

Flexservice

Ben je vakantieplannen aan het maken maar wil je flexibel blijven tot het laatste moment? Begrijpelijk! Met de Flexservice kun je tot 1 uur voor huuraanvang annuleren.

Lees meer

Annuleren

Stel: de voorpret voor je vakantie zit er al goed in, maar dan gebeurt er iets onverwachts en moet je je vakantie en dus je autohuur afzeggen. Jammer! Om het makkelijker te maken hebben we alles over het annuleren van je huurauto voor je op een rijtje gezet.

Lees meer