Corona en jouw huurautoreservering - alle antwoorden op een rij

Hoe gaat Sunny Cars om met de situatie rondom het coronavirus?

Wij zijn flexibel, precies zoals je van ons gewend bent. Wijzigen bij Sunny Cars is altijd gratis. Dus heb je een huurauto gereserveerd en verandert er iets aan je reisplannen, dan kun je zorgeloos en kosteloos je reservering wijzigen.

Update: door de maatregelen en het advies van zowel premier Mark Rutte als het Ministere van Buitenlandse Zaken, hebben wij besloten om proactief alle reserveringen t/m 10 mei te annuleren. In dat geval hebben onze klanten een corona-voucher ontvangen. In deze FAQ lees je meer over o.a. de corona-voucher.

Wat als ik vanwege het coronavirus niet in de gelegenheid ben om mijn huurauto op te halen?

Door het coronavirus (COVID-19) is er wereldwijd een uitzonderlijke situatie ontstaan. Zowel in Nederland als in het buitenland zijn verregaande maatregelen genomen waardoor het in veel gevallen niet meer mogelijk is om naar de bestemming te reizen en daar de huurauto op te halen. Voor een actueel advies en de reismogelijkheden per bestemming verwijzen we naar het reisadvies van Buitenlandse Zaken. Alle gemaakte en al betaalde reserveringen waar wij door de maatregelen rondom het coronavirus geen uitvoering meer aan kunnen geven worden door ons geannuleerd. Je ontvangt dan van ons een corona-voucher.

Wat is een corona-voucher?

SGR heeft in samenwerking met ANVR de corona-voucher in het leven geroepen. Met de corona-voucher kun je als reiziger op een later tijdstip opnieuw je vakantie of huurauto reserveren en alsnog op vakantie gaan. De waarde van deze tegoedbon, valt onder de reguliere SGR-garantie. Voor de voorwaarden van de corona-voucher verwijzen we je graag door naar SGR .

Hoe werkt een corona-voucher bij Sunny Cars?

Nadat wij jouw reservering hebben geannuleerd, ontvang je van ons jouw persoonlijke corona-voucher. Dit is een tegoedbon met een unieke code ter waarde van het betaalde bedrag aan Sunny Cars. Met deze corona-voucher kun je binnen een jaar na de uitgiftedatum een nieuwe reservering bij ons maken. De huurperiode hoeft niet binnen dat jaar plaats te vinden, dat mag ook later zijn. De waarde van de voucher valt onder de garantieregeling van SGR.

Wat als de waarde van mijn nieuwe reservering hoger is dan het bedrag van de corona-voucher?

Dan lever je eerst je tegoedbon in. Het bedrag dat nog open blijft staan kun je voldoen via iDEAL of je creditcard.

Wat als de waarde van mijn nieuwe reservering lager is dan het bedrag van de corona-voucher?

Mocht het bedrag van je nieuwe reservering lager zijn dan het corona-voucherbedrag, dan krijg je van ons het restantbedrag terugbetaald.

Wat als ik liever mijn geld terugkrijg in plaats van een corona-voucher?

Het coronavirus heeft op ons, net als op veel bedrijven in de reisbranche, een grote impact. Groter dan we vooraf hadden kunnen bedenken. Dit heeft ons doen besluiten om te kiezen voor een tegoedbon in de vorm van een corona-voucher.
Past een huurauto niet binnen je nieuwe reisplannen en heb je dus geen mogelijkheid de voucher te verzilveren? Dan betalen we je de volledige waarde van de corona-voucher terug, je bent je geld dus niet kwijt wanneer je de voucher niet gebruikt. Uitbetaling gebeurt automatisch wanneer het tegoed na 1 jaar nog bij ons openstaat. Mocht je om persoonlijke redenen liever eerder je geld terugkrijgen, dan is dat mogelijk vanaf 6 maanden na uitgifte. Neem hiervoor contact met ons op.

Wat als ik mijn reservering zelf wil annuleren?

Ga je naar een bestemming waar nog geen reisbeperkingen voor zijn, maar annuleer je liever wel je reservering? Dat kan uiteraard. Gaat deze reservering pas over een tijdje in? Dan adviseren wij om de boeking toch nog even te laten staan. We weten natuurlijk nog niet hoe de situatie zich verder gaat ontwikkelen. Annuleer je nu en wil je later toch weer opnieuw reserveren, dan kan het zijn dat de prijzen zijn gestegen en dat er minder beschikbaarheid is. Dat zou zonde zijn. Sunny Cars heeft zeer voordelige annuleringsvoorwaarden: tot 5 dagen voor de huuraanvang betaal je slechts 25 Euro annuleringskosten. Maak dus niet te overhaast een beslissing.

Hoe kan ik wijzigen of annuleren?

Neem hiervoor telefonisch contact met ons op (023 - 5 699 696) of stuur een e-mail naar reservation@sunnycars.nl. Je kunt ook annuleren via My Sunny/My Booking. Heb je een huurauto via een reisbureau, mobiele reisadviseur of touroperator gereserveerd? Neem dan contact op met hen om de mogelijkheden te bespreken.
Let op: een kosteloze wijziging of voordelige annulering kunnen wij alleen aanbieden wanneer het, voordat de reservering ingaat, door jou aan ons is doorgegeven. Hebben wij voor die tijd geen wijziging of annulering ontvangen, dan blijft de reservering actief en verwacht de lokale wagenparkaanbieder gewoon dat je de huurauto ophaalt. Kom je de auto niet ophalen, dan wordt deze een zogenaamde ‘no show’, waarbij wij genoodzaakt zijn om de volledige huursom door te belasten. Wij worden namelijk ook doorbelast door de lokale wagenparkaanbieder.

Wat gebeurt er met mijn kortingscode na annuleren?

Heb je bij het reserveren van je huurauto een kortingscode gebruikt? Na het annuleren (zowel door jou als door ons) komt deze kortingscode weer vrij. Je hoeft hiervoor niets te doen. Je kunt de code die je al had onder de originele voorwaarden inwisselen op een nieuwe reservering. Let op: het is mogelijk dat de geldigheidsduur van de code vervallen is tegen de tijd dat je een nieuwe reservering maakt. Daar kunnen wij helaas niets aan doen.

Wat als ik nu een reservering maak en deze later toch moet annuleren?

Voor alle nieuwe reserveringen bieden we tot en met 30 april onze Flexservice gratis aan. Met deze service maken we het mogelijk om de huurauto tot 4 uur voor huuraanvang gratis te annuleren. Wanneer je nu reserveert heb je dus wel de zekerheid van een huurauto, maar je kunt deze altijd nog annuleren als de plannen toch wijzigen.

Wat als ik niet in de gelegenheid ben om mijn huurauto in te leveren?

Rijd je in een huurauto van Sunny Cars en neemt de lokale overheid maatregelen waardoor je je vakantie moet afbreken of de bewegingsvrijheid wordt beperkt? In dat geval vragen we je om contact op te nemen met de lokale wagenparkaanbieder:

- Om er zeker van te zijn dat het verhuurkantoor waar je de auto inlevert geopend is
- Als je de huurauto liever inlevert bij een verhuurkantoor op een andere locatie
- Als er wegen zijn afgezet en je de huurauto daarom niet op de afgesproken plek kunt inleveren
- Als je de auto langer wilt of moet houden

Let op: lever de huurauto niet zonder toestemming in op een andere locatie in en rijd er niet mee naar een ander land. Hierdoor ontstaan extra kosten welke voor jouw eigen rekening zijn. In het ergste geval moet je de huurauto alsnog zelf terugbrengen naar het land waar je hem gehuurd hebt. Kun je de lokale wagenparkaanbieder niet bereiken en ben je wel in de gelegenheid om auto te rijden, lever de huurauto dan in op de parkeerplaats van de verhuurder en laat de autosleutels achter in de keybox.

Eerder inleveren mag natuurlijk altijd. Of er restitutie van de resterende huurdagen mogelijk is hangt af van de wagenparkaanbieder. Mail ons dit verzoek als je weer thuis bent, dan proberen we de kosten vergoed te krijgen.

Kom je er niet uit met de lokale wagenparkaanbieder? Dan kun je uiteraard ook altijd contact met ons opnemen, zodat we je van een passend advies kunnen voorzien.

Hoe weet ik zeker dat ik niet besmet word via de auto?

De huidige situatie in de wereld heeft iedereen op scherp gezet, zo ook alle partners waar wij mee samenwerken. Vóór en na ieder gebruik van de auto, wordt deze optimaal gereinigd én gedesinfecteerd. Je kunt dus gerust instappen!

Tijdelijk aangepaste openingstijden

Momenteel hanteren wij aangepaste openingstijden en zijn wij niet 24/7 bereikbaar zoals je van ons gewend bent. Onze autohuurexperts staan 7 dagen per week voor je klaar van 09:00 tot 17:30 uur. Ons noodnummer is vanaf heden dagelijks bereikbaar van 09:00 tot 20:00 uur. Uiteraard proberen wij je altijd zo snel mogelijk van dienst te zijn!


Deze pagina is voor het laatst geüpdatet op 02-04-2020 om 09:00 uur