Corona en jouw huurautoreservering - alle antwoorden op een rij

Hoe gaat Sunny Cars om met de situatie rondom het coronavirus?

Wij zijn flexibel, precies zoals je van ons gewend bent. Wijzigen bij Sunny Cars is altijd gratis. Dus heb je een huurauto gereserveerd en moet je je reisplannen door het coronavirus wijzigen? Geen probleem. Nieuwe bestemming, nieuwe datum, ander soort auto, andere hoofdbestuurder: het kan allemaal kosteloos aangepast worden, tot 1 dag voor huuraanvang (uiteraard wel op basis van beschikbaarheid).

Gaat je reservering pas over een tijd in? Dan adviseren wij om de reservering nog even te laten staan. We weten natuurlijk nog niet hoe de situatie zich verder gaat ontwikkelen. Annuleer je nu en wil je later toch weer opnieuw reserveren, dan kan het zijn dat de prijzen zijn gestegen en dat er minder beschikbaarheid is. Dat zou zonde zijn. Maak dus niet te overhaast een beslissing.

Wat als ik mijn reservering wil annuleren?

Ga je naar een bestemming waar nog geen reisbeperkingen voor zijn, maar annuleer je liever wel je reservering? Dat kan. Door het enorme aantal annuleringen dat we momenteel te verwerken krijgen, kunnen we niet langer onze soepele annuleringsvoorwaarden aanbieden. Wat we wel doen is je een tegoedbon geven ter waarde van het reeds aan Sunny Cars betaalde bedrag. De annuleringskosten komen te vervallen en indien je onze Flexservice had gereserveerd krijg je ook deze kosten van ons terug. Met de tegoedbon kun je binnen een jaar na de uitgiftedatum een nieuwe reservering bij ons maken. De huurperiode hoeft niet binnen dat jaar plaats te vinden, dat mag ook later zijn.

Hoe kan ik wijzigen of annuleren?

Neem telefonisch contact met ons op (023 - 5 699 696) of stuur een e-mail naar reservation@sunnycars.nl. Je kunt ook annuleren via My Sunny/My Booking. Heb je een huurauto via een reisbureau, mobiele reisadviseur of touroperator gereserveerd? Neem dan contact op met hen om de mogelijkheden te bespreken.

Let op: een kosteloze wijziging of annulering tegen tegoedbon kunnen wij alleen aanbieden wanneer deze aan ons is doorgegeven voordat de reservering ingaat. Hebben wij voor die tijd geen wijziging of annulering ontvangen, dan blijft de reservering actief en verwacht de lokale wagenparkaanbieder gewoon dat je de huurauto ophaalt. Kom je de auto niet ophalen, dan wordt deze een zogenaamde ‘no show’, waarbij wij genoodzaakt zijn om de volledige huursom door te belasten. Wij worden namelijk ook doorbelast door de lokale wagenparkaanbieder.

Wat als Sunny Cars mijn boeking heeft geannuleerd?

Door het coronavirus (COVID-19) is er wereldwijd een uitzonderlijke situatie ontstaan waardoor wij vanwege in- of uitreisbeperkingen aan veel gemaakte en al betaalde reserveringen geen uitvoering meer kunnen geven. De reserveringen waar dit op van toepassing is worden proactief door ons geannuleerd. Dat is inmiddels het geval voor alle reserveringen t/m 18 juni.

Heb je een reservering die ingaat voor 18 juni en heb je een vluchtnummer opgegeven dat start met HV? Dan kan het zijn dat je reservering niet is geannuleerd. Mocht je de reservering wel willen annuleren, neem dan contact met ons op.

Na annulering ontvang je een zogenaamde corona-voucher welke door SGR en ANVR in het leven geroepen is. Met deze tegoedbon kun je als reiziger op een later tijdstip opnieuw je vakantie of huurauto reserveren en alsnog op vakantie gaan. De waarde van deze tegoedbon valt onder de reguliere SGR-garantie. Voor de voorwaarden van de tegoedbon verwijzen we je graag door naar SGR.

Hoe werkt een tegoedbon bij Sunny Cars?

Je ontvangt van ons een persoonlijke tegoedbon met daarop een unieke code ter waarde van het betaalde bedrag aan Sunny Cars. Met deze tegoedbon kun je binnen een jaar na de uitgiftedatum een nieuwe reservering bij ons maken. De huurperiode hoeft niet binnen dat jaar plaats te vinden, dat mag ook later zijn.

Wat als de waarde van mijn nieuwe reservering hoger is dan het bedrag van de tegoedbon?

Dan lever je eerst je tegoedbon in. Het bedrag dat nog open blijft staan kun je voldoen via iDEAL of je creditcard.

Wat als de waarde van mijn nieuwe reservering lager is dan het bedrag van de tegoedbon?

Mocht het bedrag van je nieuwe reservering lager zijn dan het tegoed, dan krijg je van ons het restantbedrag terugbetaald.

Wat als ik liever mijn geld terugkrijg in plaats van een tegoedbon?

Het coronavirus heeft op ons, net als op veel bedrijven in de reisbranche, een grote impact. Veel groter dan we vooraf hadden kunnen bedenken. Dit heeft ons doen besluiten om te kiezen voor een tegoedbon in plaats van geld terug.

Past een huurauto niet binnen je nieuwe reisplannen en heb je dus geen mogelijkheid de tegoedbon te verzilveren? Dan betalen we je de volledige waarde terug, je bent je geld dus niet kwijt wanneer je de tegoedbon niet gebruikt. Uitbetaling gebeurt automatisch wanneer het tegoed na 1 jaar nog bij ons openstaat. Mocht je om persoonlijke redenen liever eerder je geld terugkrijgen, dan is dat mogelijk vanaf 6 maanden na uitgifte. Neem hiervoor contact met ons op.

Wat gebeurt er met mijn kortingscode na annuleren?

Heb je bij het reserveren van je huurauto een kortingscode gebruikt? Na het annuleren (zowel door jou als door ons) komt deze kortingscode weer vrij. Je hoeft hiervoor niets te doen. Je kunt de code die je al had onder de originele voorwaarden inwisselen op een nieuwe reservering. Let op: het is mogelijk dat de geldigheidsduur van de code vervallen is tegen de tijd dat je een nieuwe reservering maakt. Daar kunnen wij helaas niets aan doen.

Wat als ik niet in de gelegenheid ben om mijn huurauto in te leveren?

Rijd je in een huurauto van Sunny Cars en neemt de lokale overheid maatregelen waardoor je je vakantie moet afbreken of de bewegingsvrijheid wordt beperkt? In dat geval vragen we je om contact op te nemen met de lokale wagenparkaanbieder:

- Om er zeker van te zijn dat het verhuurkantoor waar je de auto inlevert geopend is
- Als je de huurauto liever inlevert bij een verhuurkantoor op een andere locatie
- Als er wegen zijn afgezet en je de huurauto daarom niet op de afgesproken plek kunt inleveren
- Als je de auto langer wilt of moet houden

Let op: lever de huurauto niet zonder toestemming in op een andere locatie in en rijd er niet mee naar een ander land. Hierdoor ontstaan extra kosten welke voor jouw eigen rekening zijn. In het ergste geval moet je de huurauto alsnog zelf terugbrengen naar het land waar je hem gehuurd hebt. Kun je de lokale wagenparkaanbieder niet bereiken en ben je wel in de gelegenheid om auto te rijden, lever de huurauto dan in op de parkeerplaats van de verhuurder en laat de autosleutels achter in de keybox.

Eerder inleveren mag natuurlijk altijd. Of er restitutie van de resterende huurdagen mogelijk is hangt af van de wagenparkaanbieder. Mail ons dit verzoek als je weer thuis bent, dan proberen we de kosten vergoed te krijgen.
Kom je er niet uit met de lokale wagenparkaanbieder? Dan kun je uiteraard ook altijd contact met ons opnemen, zodat we je van een passend advies kunnen voorzien.

Hoe weet ik zeker dat ik niet besmet word via de auto?

De huidige situatie in de wereld heeft iedereen op scherp gezet, zo ook alle partners waar wij mee samenwerken. Vóór en na ieder gebruik van de auto, wordt deze optimaal gereinigd én gedesinfecteerd. Je kunt dus gerust instappen!

Tijdelijk aangepaste openingstijden

Momenteel hanteren wij aangepaste openingstijden en zijn wij niet 24/7 bereikbaar zoals je van ons gewend bent. Onze autohuurexperts staan 7 dagen per week voor je klaar van 09:00 tot 17:30 uur. Ons noodnummer is vanaf heden dagelijks bereikbaar van 09:00 tot 20:00 uur. Uiteraard proberen wij je altijd zo snel mogelijk van dienst te zijn!

Ons ANVR-lidnummer is 09471.
We zijn lid van de SGR onder de nummers:
3742 met Sunny Cars International > onze verhuringen in 120 landen en 8000 bestemmingen
3798 met Sunny Cars BV > voor verhuringen in Nederland en Duitsland.

Deze pagina is voor het laatst geüpdatet op 26-05-2020 om 09:00 uur