FAQ faillissement D-reizen

Dinsdag 6 april zijn de D-reizen en een deel van de VakantieXperts reisbureaus failliet verklaard. Zij maakten voor haar klanten veel huurautoreserveringen bij Sunny Cars. Heb jij een huurauto via een van beide bij ons gereserveerd? Dan kunnen wij ons voorstellen dat je vragen hebt over die huurautoreservering of de vouchers die D-reizen/VakantieXperts voor jouw Sunny Cars huurauto heeft uitgegeven. In deze FAQ helderen we alles voor je op. 

In 2020 is mijn bij D-reizen/VakantieXperts geboekte (vakantie met) huurauto van Sunny Cars door corona geannuleerd en ik heb van D-reizen/VakantieXperts een voucher voor de huursom ontvangen. Hoe ontvang ik de uitbetaling van de voucher?

Sinds 16 maart 2020 heeft Sunny Cars de huurautoreserveringen van D-reizen/VakantieXperts die door corona niet door konden gaan kosteloos geannuleerd. Wij kunnen niet zien of D-reizen/VakantieXperts dit geld aan jou doorgestort heeft. De coronavouchers voor pakketvakanties zijn gedekt door de SGR wanneer dit op de coronavoucher vermeld staat. Dit betekent dat SGR het voucher aan jou gaat uitbetalen. Kijk op de site www.sgr.nl voor meer informatie over het indienen van een claim.

Ik heb via D-reizen/VakantieXperts een huurautoreservering die nog moet plaatsvinden, wat moet ik doen?

Als je een huurauto geboekt hebt via D-reizen/VakantieXperts/VakantieXperts, dan zal Sunny Cars jouw huurautoreservering gewoon uitvoeren. We hebben hiervoor de boekingsbevestiging/factuur nodig. Je betaalt de volledige huursom nu aan Sunny Cars en niet aan D-reizen/VakantieXperts. Een eventuele aanbetaling die je voor de huurauto hebt gedaan aan D-reizen/VakantieXperts kun je bij de SGR claimen. In deze video wordt duidelijk uitgelegd hoe dat werkt. Heb je de huursom al volledig betaald aan D-reizen/VakantieXperts? Dan vragen we je een bewijs van betaling te overleggen aan ons, je hoeft dan niet opnieuw te betalen aan Sunny Cars.

Ik heb een huurauto van Sunny Cars geboekt via D-reizen/VakantieXperts en ik wil wijzigen, kan dat?

Je kunt je reservering bij ons altijd kosteloos wijzigen tot 4 uur voor huuraanvang. Je kunt hiervoor contact opnemen met onze reserveringsafdeling via drt@sunnycars.nl. Een eventuele meerprijs betaal je uiteraard bij.

Ik heb een huurauto van Sunny Cars geboekt via D-reizen/VakantieXperts en ik wil annuleren, kan dat?

In principe kan Sunny Cars deze reservering nog steeds uitvoeren. Je kunt altijd annuleren, maar betaalt dan wel annuleringskosten. Neem even contact met ons op via drt@sunnycars.nl, mocht je de reservering willen annuleren.

Ik heb een huurauto van Sunny Cars gereserveerd via D-reizen/VakantieXperts, maar mijn vakantiebestemming is code oranje en ik kan niet reizen. Wat moet ik doen?

Wanneer een bestemming code oranje heeft of krijgt, dan zijn alleen essentiĆ«le reizen toegestaan. Heb je een autohuurreservering met ophaaldatum binnen nu en 6 weken en geldt op jouw bestemming code oranje? Die annuleren we kosteloos voor je, conform de ANVR Reizigersvoorwaarden. Om jouw reservering te annuleren moet je zelf actie ondernemen en ons laten weten dat je jouw reservering wilt annuleren. Dit kun je doen door een e-mail te sturen naar drt@sunnycars.nl. Wij annuleren niet automatisch alle reserveringen voor een oranje bestemming. Het kan namelijk zijn dat de auto is gehuurd voor een essentiele reis, dat kunnen we niet bepalen.