Alles over het ophalen van je Sunny Cars huurauto

Yes! Eindelijk is het zover. Het inpakken was nog een beetje stressen, maar inmiddels ben je geland op je bestemming. De huurauto heb je gelukkig thuis al gereserveerd dus die hoef je alleen nog even op te halen zodat het genieten kan beginnen! Juist op dit moment kun je soms belangrijke dingen over het hoofd zien. Met deze tips weet je precies hoe het ophalen van je huurauto nou in z’n werk gaat. Zo weet jij wat je kunt verwachten en rijd jij op je bestemming nóg sneller de horizon tegemoet!

Wat heb ik nodig om de huurauto op te halen?

De drie belangrijkste dingen die je nodig hebt om je gereserveerde huurauto op te kunnen halen zijn:

  • De voucher
  • Je rijbewijs
  • Een creditcard op naam van de hoofdbestuurder. (Tenzij je voor de service Geen Waarborg hebt gekozen of een contante waarborg mogelijk is)

Sta je bij de verhuurbalie van onze partner ter plaatse? Dan overhandig je bovengenoemde documenten en check je het huurcontract goed voordat je tekent. Als je via Sunny Cars je huurauto hebt gereserveerd is één ding heel duidelijk: voor aanvullende verzekeringen hoef je niet te tekenen. Wij hebben alles al voor je geregeld. Tegen de extra’s die worden aangeboden kun je met een gerust hart ‘nee’ zeggen.

Waar haal ik de huurauto op?

Ga vooral op je bestemming niet op zoek naar een Sunny Cars balie, want die is er niet! De reservering van jouw huurauto, inclusief alles wat erbij komt kijken (zoals alle verzekeringen) regelen we vanuit Nederland. We hebben directe lijnen met de beste lokale- en internationale autoverhuurders ter wereld, en zij leveren jouw huurauto. Zelf heeft Sunny Cars dus geen wagenpark, en in plaats van op zonnige locaties in het buitenland, werken we gewoon vanuit Haarlem. Daarom hebben wij op jouw vakantiebestemming ook geen balie, maar de autoleverancier bij wie wij jouw auto gereserveerd hebben, wel! Daar haal je dus ook jouw huurauto op. Waar je die balie kunt vinden, vind je op je voucher. Omdat je de voucher direct na het reserveren krijgt, heb je genoeg tijd om je vooraf al goed in te lezen in welke kant je op moet en wie die leverancier precies is. In alle rust dus. Het is tenslotte vakantie!

Hoe werkt het ophalen met adresaflevering?

Met een adresaflevering hoef je jouw huurauto niet op te halen, maar wordt deze afgeleverd op een afgesproken dag en tijdstip bij jouw accommodatie. Handig als je niet voor de gehele vakantieperiode een huurauto wil huren, maar gewoon een paar dagen wil toeren. Wil je gebruik maken van adresaflevering? Geef dit dan aan tijdens het reserveren.

Het huurcontract op bestemming tekenen

Tijdens het online reserveren, geef je jouw persoonlijke gegevens al aan ons door. Waarom moet je dan op bestemming nog een keer een huurcontract invullen en ondertekenen? Alleen de NAW gegevens die je tijdens het reserveren doorgeeft, zijn niet voldoende. Bovendien kunnen niet alle partners dit automatisch verwerken. Als ze deze mogelijkheid wel hebben, vragen we je vooraf om een Online Check-in formulier in te vullen. Zo hoef je ter plaatse alleen nog even te tekenen. Lees de huurvoorwaarden goed door om er zeker van te zijn dat je niet op bestemming evengoed tekent voor extra verzekeringen. Reis je naar Italië, Spanje, Portugal, Frankrijk of Canada en de USA? Lees dan onze blogs even. Daarin vertellen we je specifiek waar je op moet letten.

Na al dat papierwerk krijg je de sleutels van je huurauto. Een tijdrovend klusje, zeker als meer mensen tegelijk hun huurauto ophalen. Daarom bieden we de services Online Check-in of Fastlane. Met deze services sla je de wachtrij over en het huurcontract ligt al ingevuld voor je klaar. Tip van ons: haal jij je auto op in het hoogseizoen? Reserveer dan zeker deze services. Scheelt enorm veel wachttijd aan de balie en zo kun je plankgas de weg op!

huurauto ophalen

Voordat je wegrijdt ...

Al het papierwerk is geregeld en bij de balie vertellen ze je waar je jouw huurauto kunt vinden en krijg je de sleutels overhandigd. Het liefst stap je in en rijd je weg, dat snappen we! Maar neem nog even een paar minuten om even rond de auto te lopen om te kijken of er geen schade te zien is die niet op het contract vermeld staat. Maak ook even een foto van de tankstand.

Wat als ik de huurauto ophaal buiten openingstijden?

Dat is geen enkel probleem. Bij het online reserveren geef jij aan hoe laat je de auto wilt ophalen. Wij tonen dan de kantoren die op dat moment geopend zijn. Soms is een kantoor wel gesloten, maar blijft er een medewerker op je wachten. Het kan dat hier extra kosten aan verbonden zijn. Zie je tijdens het reserveren geen kosten voor ophalen buiten openingstijden in je overzicht? Dan zijn deze er dus niet! Check wel je voucher even, want als je een aankomsttijd binnen de openingstijden opgeeft en je komt toch na sluitingstijd aan, dan worden deze kosten natuurlijk wel doorberekend. Daarom vermelden we de openingstijden van de leverancier van jouw auto altijd op je voucher.

Ik wil de auto later ophalen dan op mijn voucher staat, kan dat?

Bij het maken van je reservering geef je een ophaaltijd en je vluchtnummer door. Door het opgeven van je vluchtnummer kan de verhuurpartij het zien als je vertraging hebt. In principe houden ze bij het lokale verhuurstation de auto 1 uur voor je vast. Maar wij zeggen altijd: als je ook maar iets later bent dan de aangegeven tijd, bel dan de lokale wagenparkaanbieder om dit aan te geven en er zeker van te zijn dat de auto nog beschikbaar is. Het telefoonnummer van de lokale wagenparkaanbieder vind je op de voucher. Het zou zonde zijn als ze hem aan een ander vergeven. Vooral in tijden van schaarste en in het hoogseizoen kan dit vaak voorkomen! De auto later ophalen is in veel gevallen geen probleem, als je het maar even communiceert. Waarom direct via de lokale partij en niet via Sunny Cars? Direct naar de verhurende partij ter plaatse bellen is sneller schakelen en dus sneller zekerheid!

Ik ben mijn voucher vergeten uit te printen

Oeps … niet handig, maar kan gebeuren. De voucher versturen wij altijd naar het opgegeven e-mailadres. Als er op de voucher een Apple Wallet-icoontje staat, kun je hem nog toevoegen aan je Apple Wallet om deze zo aan de balie te laten zien. Staat deze er niet op? Dan is uitprinten wel nodig. Vaak is er op de luchthaven wel een mogelijkheid om te printen, of kun je dit vragen in het hotel waar je verblijft. Kom je er niet uit? Dan kun je ons 24/7 bellen op het noodnummer. Onze autohuurexperts denken graag met je mee.

Ik ben mijn rijbewijs vergeten, wat nu?

Dat is balen, want zonder officieel rijbewijs krijg je de huurauto helaas niet mee. Ook niet met een kopie van je rijbewijs. Mocht dit je overkomen, bel dan ons noodnummer zodat onze autohuurexperts in overleg met de lokale wagenparkaanbieder kunnen proberen om de reservering over te zetten op de naam van je medereiziger (die hopelijk wel een geldig rijbewijs en een creditcard op naam bij zich heeft). Lukt dat ook niet, dan zit er niets anders op en moeten we de reservering annuleren. Zorg dus áltijd dat je je rijbewijs bij je hebt. Check, check, dubbelcheck!

Ik ben mijn identiteitskaart of paspoort vergeten, wat nu?

Ook hier geldt: geen geldige legitimatie is geen huurauto! Helaas, maar waar. Gelukkig komt dit niet heel vaak voor, omdat je je paspoort nodig hebt om überhaupt te kunnen vliegen, maar er zijn uitzonderingen. Wat kun je doen in dat geval? Bel ons noodnummer zodat onze autohuurexperts met je mee kunnen denken. We kunnen bijvoorbeeld kijken of we de huurauto nog op naam van de medereiziger kunnen zetten, als die persoon wel een identiteitskaart of paspoort bij zicht heeft. Diegene moet dan ook een creditcard op zijn of haar naam bij zich hebben voor de waarborg indien van toepassing.

Ik ben mijn creditcard vergeten. Wat te doen?

Een creditcard op naam van de hoofdbestuurder is een absolute vereiste bij het huren van een auto, tenzij je natuurlijk voor de service Geen Waarborg hebt gekozen of een contante waarborg mogelijk is volgens de specifieke voorwaarden. Maar wat nu, als je er op bestemming achter komt dat je je creditcard niet bij je hebt. Bel dan met ons noodnummer zodat onze autohuurexperts kunnen kijken of er nog andere opties zijn om de auto toch mee te krijgen. Wellicht dat de reservering kan worden omgezet naar een andere hoofdbestuurder (die wel zijn creditcard bij zich heeft) of is er nog een mogelijkheid om de waarborg contant te betalen. Maar geen van de genoemde opties is gegarandeerd mogelijk, zorg daarom dat je altijd goed vooraf checkt of je alles bij je hebt! Better safe than sorry.