Schade aan de huurauto? Geen zorgen, want je huurt all-in

O jee, schade aan de huurauto! Dat is wel het laatste waar je op zit te wachten tijdens je vakantie. Maar het kan gebeuren. Een ongeluk zit immers in een klein hoekje en pech onderweg kan gebeuren. Ook kan er schade aan de huurauto ontstaan zonder dat jij er iets aan kunt doen. Geen zorgen! Een huurauto van Sunny Cars is all-in en 100% zorgeloos. Vanaf de reservering tot en met het inleveren van de huurauto én de eventuele afhandeling van declaraties. Dát is pas ideaal.

Wat moet je doen als je schade hebt aan de huurauto?

Blijf rustig en laat je vakantie niet verpesten, want dat is nergens voor nodig! De schadeverzekering (CDW) is bij ons uiteraard standaard inbegrepen! Licht bij elke schade de lokale wagenparkaanbieder in en leg uit wat er is gebeurd. Er zal dan worden verteld wat je moet doen. Hartstikke fijn! De contactgegevens van de lokale wagenparkaanbieder vind je op het lokale huurcontract. Soms staat het nummer ook op de sleutelhanger.

Een handige tip van ons: maak foto’s van de schade en de situatie. Het kan namelijk zo zijn dat je (een deel van) het eigen risico ter plaatse moet voorschieten. Bij het indienen van je declaratie kun je dan deze foto’s meesturen. Bewaar de bon of de factuur, want ook dit heb je nodig voor de declaratie van de schade. Verderop vertellen we je meer over hoe je dit doet.

Bestaande schade aan de huurauto

Je bent geland en het is tijd om je huurauto op te halen. Yes! Maar wat als je een huurauto krijgt aangeboden waar misschien al wel wat krassen of deukjes op aanwezig zijn? Als je de huurauto in ontvangst neemt, zal de medewerker een rondje om de auto lopen om alle eventueel aanwezige schade te noteren. Loop samen met de medewerker het rondje om de huurauto, kijk mee, zorg ervoor dat alle aanwezige schade netjes wordt genoteerd op het formulier en controleer dit dan ook goed. Dan kan er na de huurperiode ook geen onenigheid over ontstaan. Beter voorkomen dan genezen! Is de huurauto technisch niet in orde? Dan mag je uiteraard om een ander exemplaar vragen.

Wat moet je doen als je schade rijdt met de huurauto?

Gelukkig heb je all-in bij Sunny Cars gehuurd. Bij ons is je WA-verzekering gratis aangevuld met een dekking van minimaal € 7,5 miljoen. Voor jouw zorgeloze vakantie spelen wij op zeker! Veroorzaak je schade aan de huurauto? Maak hier dan melding van bij de lokale wagenparkaanbieder.

Politierapport bij schade of eenzijdig ongeval

Op sommige bestemmingen is het bij schade of een eenzijdig ongeval verplicht om een (politie)rapport op te laten stellen door de politie of een andere partij. Dit is bijvoorbeeld het geval op Curaçao en in Kroatië. Meer informatie hierover vind je altijd terug in de huurvoorwaarden. Nóg een reden om goed die huurvoorwaarden door te nemen

Wat moet je doen als je een aanrijding hebt met een derde partij?

Is er een derde partij betrokken bij de aanrijding? Laat dan een politierapport opmaken. Ook dien je in dit geval contact op te nemen met de lokale wagenparkaanbieder, om de schade te melden.

Wat moet je doen als je pech hebt met de huurauto?

Pech met de auto krijg je natuurlijk liever niet. Vooral niet tijdens je vakantie. Maar als het gebeurt, is hulp dichtbij. Neem in geval van schade aan glas, banden, bodem of dak altijd eerst contact op met de lokale wagenparkaanbieder. Let op: schakel niet zelf – zonder overleg – de wegenwacht in, want deze kosten krijg je dan namelijk niet vergoed. Kom je er niet uit met de lokale wagenparkaanbieder? Neem dan contact op met ons op het noodnummer: +31 23 5 699 690. We staan 24/7 voor je klaar. No worries, komt goed!

Schade declareren, hoe doe je dat?

Heb je ter plaatse het eigen risico of een deel daarvan moeten voorschieten? Geen zorgen, dit betalen wij aan je terug. Want ook dát is onderdeel van onze zorgeloze all-in autohuur. Declareren is bij ons hartstikke simpel, kijk maar:

1. Ga naar declareren of klik op de roze knop ‘schademelding’ op je voucher. Die is niet te missen. Je kunt het ook via My Booking doen, waar sommige informatie al staat ingevuld.

2. Vul online het schadeformulier in. De sterretjes in dit formulier staan er in verband met jouw privacy.

3. Upload de benodigde documenten Als alle informatie compleet is en je declaratie aan de voorwaarden voldoet, zorgen wij ervoor dat het bedrag zo snel mogelijk weer op je rekening staat.

Wat is er nodig om de schademelding te kunnen verwerken?

Om je schademelding goed en snel in behandeling te kunnen nemen, hebben wij een aantal documenten van je nodig.

- Betaalbewijs, zoals een creditcardafschrift, bon of een factuur
- Lokaal huurcontract
- Formulier van de lokale wagenparkaanbieder, dat je krijgt bij het inleveren van de huurauto
- Politierapport (indien beschikbaar)
- Foto’s van de schade
- Eindfactuur

Schade aan de huurauto, pech onderweg of zelfs een ongeluk… Je zit er niet op te wachten. Zeker niet met je huurauto in het buitenland. Maar geen zorgen, want met bovenstaande informatie kom je er wel uit en anders mag je altijd contact opnemen.